reaching a fever

the arrival of the birds painted the sky pink, for all the pink wings flew as one, drawing waves on the blue forever.
jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva i bloggen längre. känns lite som att min bloggtid har passerat, men gör väl ett sista försök.
jag sitter och lyssnar på massor av fina låtar som inte ökar mitt happy-mode, men stimulerar mina förvirrade tankar, så det är väl bra. skönt att försätta sig i ett tanklöst tillstånd. så man slipper tänka på alla man saknar. EMO-WOHOH
ehm, jag tänker faktiskt skriva något vettigt också. jag har jobbat mina fyra veckor imorgon, sista dagen alltså, ska nöta på golven så att man måste ha skridskor på sig, ha! nämen seriöst. ska nog berätta en liten hemlis. jag har varit skitbusig och skrivit små lappar med komplimanger på till en kvinna som jobbar där jag städar. hon är skitsnygg tycker jag. speciellt hennes hår, det är kort och riktigt fint rufsigt, som hon brukar sitta och ruffsa om när hon jobbar. och hennes rumpa är typ att dö för...riktigt klämvänlig, hihi! så den första lappen skrev jag
"Hej
Du är snygg
Hejdå"
på, och satte den vid hennes namnskylt (ihopvikt så endast hon kunde se när hon viker upp den).
när jag kom tillbaka till samma ställe (min skrubb är mittemot hennes kontor..eheh) så var lappen borta och hon satt inne på sitt kontor. jag blev alldeles fnittrig och fick anstränga mig för att inte få spel. jag vet inte ens varför jag hade varit så galen och lagt den där lappen där. skyller på att det var väldigt tidigt på morgonen.
hur som helst, det var igår morse, och jag tänkte att nu ska jag inte göra om det, tänk om hon vet att det är jag?!
men vad gjorde jag imorse då? jo, jag ritade ett hjärta på en likadan lapp, vek ihop den och satte den sådär fint på hennes namnskylt och började städa. återigen var lappen borta och hon satt inne på sitt kontor. jag hade kunnat svimma när som helst, vad höll jag på med?!
hur som helst, när hon inte var på sitt kontor utan borta på annat ärende (smygläste hennes namnskylt där det stod att hon var borta till när) så gick jag in på hennes kontor och moppade hennes golv. lapparna låg inte framme, men inte heller i papperskorgen, betyder detta att hon gömt undan dom nånstans?! hihihi busigt.
några timmar senare pratade jag till och med med henne, men bara om städning, ifall hon ville ha bytt papperskorg (vilket jag förstås bara frågade för att få en anledning att prata med henne)
imorgon ska jag lämna en lapp igen, och det ska bli lång text. en förklarande text, men funderar på ifall jag ska avslöja vem det var. i sådant fall måste det bli på eftermiddagen innan jag går hem, för annars kommer hon fronta mig och typ ÄCKEEEEEEL
jag tänker inte skriva mer i det här inlägget, kanske blir ett till!
älskar hur sämst jag avslutade den där historien.

Kommentarer
Tove säger:

HAHAHAHAHAH.. Så busig du är då Elin! ;)

2011-08-15 | 14:39:32
Bloggadress: http://tovehonkorta.blogg.se/
Shlin säger:

HIHI I know right ;)

2011-08-16 | 19:57:54
Bloggadress: http://eklang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback