"en gång när jag blundade"

Jag såg ett slags ljus igår kväll.
Jag satte på Halo med Beyoncé
på mobilen med isatta hörlurar.
När jag slöt ögonen blev allting ljust,
hela min omgivning blev så lätt och
harmonisk.
Allt skedde på bara en bråkdels sekund
fast det kändes som tio sekunder.
När jag tittade upp igen var allting som vanligt,
ingen tak- eller nattdukslampa hade tänts
för att kunna förklara det plötsliga skenet.
Det bara var där,
en gång när jag blundade.
När jag av nyfikenhet och trötthet blundade igen
var det svart och vanligt,
som alltid när man sluter ögonen.
Men ändå känns det som ett litet mysterium,
det där plötsliga ljuset.
Jag vill inte säga att jag "såg ljuset"
eftersom det troligen finns en helt
naturlig och logisk förklaring.
Men än dock,
vad var det?
Ovissheten frustrerar mig.
Alldeles i onödan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback